19 Aralık 2010 Pazar

İşte öyle bir şey...

İşe gitmediğin bir günde sabah erken kalkmak.Hiç nedenin olmadan, seni kimse zorlamadan, daha saat bile çalmamışken kalkmak. Sonra yürümek, hava kötüyse bile, kar yağsa bile yürümek. Şekerden yapılmış insanlar erimemek için burunlarını dışarı çıkarmazken, şemsiyeyi bir kenara bırakıp, erimem nasılsa diyip yürümek. Kulağında çalan bir müzik.. şöyle ortaya karışık çalanından, mesela ayla dikmen üstüne coldplay sonra pearl jam veya erol evgin'den gelsin; işte öyle bir şey..
http://fizy.com/#s/1n7dep

Tam adımlarım sıklaşmış, yürümeye dalmışken kulaklığıma gelen bir müzikle irkildim. şiddetli bir yağmur sesiyle başladı şarkı, bir anda yüzüme hafifçe damlayan yağmurun sesini kulaklığımdan duymanın verdiği şaşkınlıkla müzik mi yürüyüşüme eşlik ediyor, yoksa şarkının içinde mi yürümeye başladım anlayamadım.

Genelde insanın müzik listesi bellidir. O yüzden günün ortasında seni şaşırtacak bir şarkı ya da daha önce duymadığın bir ezgi girmez kulaklarına ve sende aynı melodiler ve aynı düşünceler içinde günlerini, saatlerini, dakikalarını geçirirsin. Halbuki ne kadar da gereklidir beklenmedik bir ezgi, çünkü düşünceler melodilerin arkasına takılmaya meyillidirler. Bir illüzyonist'in sopasından çıkan renkli mendiller gibi birbiri ardına eklenmiş düşünceler bir melodiye tutunurlar ve art arda beyninden geçmeye başlarlar.

Geçenlerde yeni aldığım mp3'e kendi listemi değil arkadaşlarımın listelerini ve adını bile bilmediğim grupları eklemiştim. Bir şarkı dinledim ve hayatım değişti hikayesi değil bu, çünkü şehir efsanelerine, noel baba'ya, süper loto'ya, bir kitap okudum ve'ye ve şans meleğine inanmam. Hiç bir şey yapmasam da, istesem de istemesem de hayatım son 5 senede zaten çok değişti, değişecek. Aynı nehirde iki kere yıkanamazsın ne de olsa.. Kurmaca olduğu halde inandığım şeyler de var, mesela kadere ve aşka inanırım. Çünkü benim gibi salt mantık'dan oluşmuş bir insanın hayatındaki saçmalıklara bir açıklama bulması gerekir. Ne zaman hayatım U dönüşü yapsa içimde ki mantık kuruluna, ihtiyar heyeti'ne dönüp kader veya aşk'da suç derim. Gerçi matrix'i izledikten sonra sistem hatası olarak da açıklayabileceğimi fark ettim ama kader ve aşk hala daha gizemli.

Hayat'ın çok değişse'de bakış açın değişmiyorsa zorlamalı belki kendini cümleye başka bir kelimeyle başlamaya. Sevdiğim bir söz vardı, hep aynı şeyleri yaparak farklı bir şey olmasını bekleyemezsin. Bu müzik listeni değiştirmek de olabilir, hep haklı olduğuna inandığın bir konuda ya ben haksızsam diye düşünmek de ya da çocukluğunda bir kere "hiç sevmem" dediğin ve bir daha yemediğin o yemeği tatmak da.. Belki iyi hissedersin belki de hissetmezsin..ya hissedersen..işte öyle bir şey...

Başkasının listesinden : http://www.dailymotion.com/video/xdw5kr_mika-grace-kelly_music

MIKA - Grace Kelly
Yükleyen umusic. - Yüksek çözünürlüklü video keyfini yaşayın!

Hiç yorum yok: