21 Haziran 2013 Cuma

Tek basina Sri Lanka - 1.gun

Tek başına Sri Lanka'ya gideceksin deseler hayatta İnanmazdım... Tek başına bırak tatil yapmayı bakkala bile gitmem elimden gelse. Beraber yapmak varken...

Ucuz uçak bileti sevdam yüzünden hiç aklımda yokken arkadaşımla sri Lanka'ya bilet aldık. 1010 lira gidiş dönüş. Bu arada uçak bileti alırken THY'nin internet sitesi yerine ekobilet veya benzeri siteleri tercih edin, THY işlem ücreti gibi saçma bir para ekliyor bilete.
Arkadaşım aniden rahatsızlanınca işte ben tek başıma Sri Lanka yollarındayım. Aslında iptal etsem daha iyiydi ama vazgeçmek denen olgu bende yerleşmemiş.  Birde acentacı çocuk rezervasyonları yaptım iptal ederseniz büyük sorun yaşarım dedi orda bitti.
Dün akşam yola çıkarken o kadar stresli ve mutsuzdum ki... Kesin uçak düşecek neden gidiyorum ki kıvamına gelmiştim. Zaten son iki haftada olanlardan, ortalığı inadına geren siyasetçilerden, yediğim gazlardan, ölen yaralanan güzel insanların üzüntüsünden, üstüe arkadaşımın hastalanmasından bitap düşmüş ruhum... yas varmış ve ben tatile gidiyormuşum gibi bir suçluluk hissi. Mideme ağrılar gire gire geldim havalimanına.
Şu an sabah oldu ben uçaktayım, dün akşamki sıkıntılarım kmlerce uzakta kalmış gibi yanımdaki Alman kadınla sohbet ediyoruz. Uçak Male'de aktarma yapacak, birazdan maldivlerin üstünden geçeceğim sabah uyanmak için daha güzel bir manzara olamaz herhalde. Makdivleri göreyim devam ederim
Tek kelimeyle harika... Maldivleri sadece yukarıdan gördüm ama gerçekten doğa harikası. Koyu renk Deniz'in üzerine Serpilmiş turkuaz noktalar, beyaz şerit halinde kumsallar. Hep resimlerini gördüğümüz su içindeki bungalowları'da gördüm, yukarıdan ama olsun. Tavsiyem uçakta 20'li numaraları almayın kanat'a denk geldim. Male'de aktarma yaparken uçaktan indirmediler, en azindan salonda falan bekletirler sanmistim. 1 saat kek gibi ucagin içinde  bekliyoruz. Bunlari da beklerken yaziyorum. Havalimanina inis super! Bir sure beyaz kumsal'a iniyormussun gibi oluyor, zaten havalimanida bir ada. Ucakta kolombo'ya giden az kisi kaldik soyle muhabbet edilecek birileri varmı diye baktım... Yok valla yazayım ben. Zaten Turk çiftler bir ilginç oluyor, cok içe kapalılar sohbet etsen kız atarlanabilir. Keşke italyan bir çift olsaydı...
Havalimanına indim, şoforle buluştum , otel'e geldik. Negombo'da jetwing sea'de kalıyorum. Jetwing Sri Lanka'nın en bilinen otel zinciri. Oda gerçekten çok guzel. Yere kadar cam pencereler, kassan 4 kisi sığacak ölçüde bir yatak, kuvetin önü cam. Onun dışında plaj Guzel degil. Zaten Sri Lanka resimlerinde oyle harika bir plaj goremedim. Kumun rengi beyaz yerine sari ama pudra yumusaklıgında, deniz dalgalı. Odaya yerlestikten sonra soforle negombo'yu dolaştık. Endonezya'ya benzettim. Tek katlı karmaşık binalar ve yeşil. İndim arabadan tek başıma yürüdüm sokakta, insanların içine karışınca iyi hissediyorum. Onun dışında yapacak birşey olmaması iyi bir bakıma yoldan geldim yorgunum. Yarın gezinin en uzun yolu var önümde...